Maandag 01 oktober/ Dag 16 Ishasha – Kisoro - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Maandag 01 oktober/ Dag 16 Ishasha – Kisoro - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Maandag 01 oktober/ Dag 16 Ishasha – Kisoro

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Het was een lange nacht. Normaal gesproken regent het een uurtje met wat onweer en dan is het over. Nou, onze derde kampeernacht verliep iets anders. Tot zeker 23:15 heeft het geregend en gedonderd. De tent van binnen nog een beetje gedept vanwege het water wat naar binnen kwam. Gelukkig was dat niet veel. Toen heb ik m'n oordoppen ingedaan, om toch een beetje te kunnen slapen. Dat werkte aardig.

Om 05:00 uur de oordoppen uit gedaan en genoten van de dieren geluiden. Een leeuw horen grommen/ brullen, waarop gelijk de nijlpaarden reageerde. Verder de bavianen gehoord en nog een hoop andere dieren. Om 6:30 stond iedereen zo'n beetje op. We moesten opnieuw natte tenten opruimen, gelukkig was het op dat moment wel droog. Onze bagage hebben we zoveel mogelijk zelf allemaal mee naar boven genomen waar de busjes stonden. De konden niet meer heen en weer, de wegen waren één en al modder.

Als ontbijt voor iedereen een gebakken ei met 2 dikke boterhammen en een stuk ananas en wat thee of koffie. Iedereen weet ondertussen dat ik gek ben op ananas en sommige zijn het juist zat. Met alle liefde eet ik hun stukje dus ook op :-). Mijn tweede boterham met gebakken ei kom ik kwijt aan Magnus :-D

We vertrekken weer lekker op tijd, nu richting Kisoro. Af en toe stoppen we onderweg om even te pinnen, de benen te strekken, een plas pauze te houden of om wat foto's te maken van de prachtige omgeving waarin we zitten. We zien ontzettend veel thee plantages en af en toe een bananen plantage. Heel leuk om te zien zijn de fietsen die werkelijk behangen zijn met bananen en die door mannen voort geduwd worden. Ze willen alleen niet op de foto, al lukt het sommige toch om ze op de foto te zetten.

Rond een uur of 13:00 uur komen we aan in Kisoro. We eten bij een nieuwe tent, voor Maarten dit is ook de eerste keer. Ze zijn net een maand open. Ze hebben een echt koffie apparaat, dus de meeste koffie liefhebbers gaan voor een cappuccino. Dat bevalt ze goed. We bestellen tevens een sandwich. Het is even wennen zo'n grote bestelling dus alles duurt even.
Helaas voor mij moet ik ineens wat vaker naar het toilet.
Na de lunch gaat iedereen naar de markt, waar buiten Oegandese, ook veel Congolese mensen zijn. Die zijn behoorlijk kleurrijk gekleed. Heel mooi om te zien. Zelf ben ik bij het restaurant gebleven.

Tegen het eind van de middag rijden we verder richting onze lodge, Nkuringo safari logde. De weg is de slechte die we tot dus ver hebben gehad. Je kunt het bijna geen weg meer noemen. Het zijn een partij rotsblokken, waar nog genoeg water tussen ligt vanwege de regen die allemaal gevallen is. We schudden dan aardig heen en weer in het busje. Om 17:00 uur komen we dan eindelijk aan. Het is een prachtige lodge aan het water.
De busjes blijven opnieuw boven staan om dat het veel te steil naar beneden gaat. Lopend is al lastig genoeg. Dragers brengen onze bagage naar beneden en naar onze tent. Ja, we slapen nu weer 3 nachten in een tent, maar dit zijn wel luxe tenten. Met een warme douche, die hebben we wel verdiend na 3 nachten kamperen en een koude douche.