Zondag 30 sept/ Dag 15 Queen Elisabeth – Ishasha - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Zondag 30 sept/ Dag 15 Queen Elisabeth – Ishasha - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Zondag 30 sept/ Dag 15 Queen Elisabeth – Ishasha

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Vandaag wat later op, 07:00, zodat we onze natte tenten kunnen inpakken. Om 08:00 ontbijten we. Op dat moment krijgen we weer wat regen al zijn het nu maar een paar spetters. We zijn in ieder geval aardig op tijd allemaal, waardoor we ook weer op tijd vertrekken. Nog even snel een foto gemaakt van onze bush douche.

Het is niet al te ver rijden vandaag zo'n kleine 3 uurtjes. De weg wordt wel wat slechter voornamelijk omdat het zo geregend heeft. Zo rond de middag komen we aan. Maarten wilde graag vroeg aankomen omdat hij een mooie kampeerplek wist bij de rivier. Dat is tevens de grens tussen Oeganda en Congo. Er zitten nijlpaarden in de rivier en 's nachts zullen we bewaking krijgen van een militair.
Onze tenten zijn snel opgezet, waardoor we weer even tijd voor ons zelf hebben.

Onze lunch is weer eens warm, wat heel normaal is hier in Oeganda. Dit keer kip met rijst en aardappelen. Aangevuld met een cola'tje.

Na de lunch hebben we weer opnieuw wat tijd voor ons zelf. De een ligt een dutje te doen, wat andere gaan lezen, of gaan de nijlpaarden fotograferen.

Eind van de middag gaan we weer een game drive doen. Hopend op een boom klimmende leeuw. Helaas zit het ons niet mee met de safari. We zien geen leeuwen en ook weinig ander wild. Nog wel een een paar antilopes en wat vogels. Tot dus ver is het onze minste game drive. We mogen echter niet klagen, aangezien we al vreselijk veel hebben gezien. Als we terug rijden zien we nog wel ontzettend veel bavianen. Een groep van zo'n 60 apen, groot en klein.

Als we terug komen op onze kampeerplek hebben we opnieuw tijd voor ons zelf, alvorens we gaan eten. De groep met bavianen die we net hebben gezien, trekt nu onze kampeerplek over en blijven een beetje hangen.
We worden nu weggebracht met de busjes voor het diner, omdat het te gevaarlijk is om te lopen, zoals we vanmiddag hebben gedaan. Nou, lopend is het een stuk sneller...

Het diner is exact hetzelfde als de lunch, er was dan ook meer dan genoeg over. We hebben koud onze eten op of het begint ontzettend te regenen. We moeten vliegens vlug terug gebracht worden met de busjes naar de kampeerplek, omdat de busjes nog weer naar boven moeten, anders komen we morgen niet weg. Veel hilariteit alom. Aangekomen op onze campsite stormt iedereen op zijn tent af, door de stortbui. Het is 20:00 uur en iedereen zit in zijn tent, gezellige avond bij het kampvuur lukt dus niet. De regen gaat maar door en we besluiten dan maar onze slaapzak in te kruipen. We moesten nog wel even een lege fles water stuk snijden, want we ( of eigenlijk m'n tentgenoot) moest nog wel plassen en we mochten de tent niet meer uit vanwege de wilde dieren. We hebben in ieder geval veel gelachen.