Vrijdag 05 okt/ Dag 20 Bunyonyimeer - Lake Mburo - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Vrijdag 05 okt/ Dag 20 Bunyonyimeer - Lake Mburo - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Vrijdag 05 okt/ Dag 20 Bunyonyimeer - Lake Mburo

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

We zijn voor de wekker wakker, die we op 06:45 hadden gezet. De vogeltjes zijn duidelijk aanwezig en fluiten vrolijk.
Iedereen is net als altijd op tijd aanwezig voor het ontbijt. Wat dit keer zeer simpel is. Een dikke pancake en banaan.

We wachten even op de bootjes die ons moeten komen ophalen. Er is, net als op de heenweg, er één voor de rugzakken en de andere twee vervoeren ons.
Uiteindelijk vertrekken we met onze busjes om 09:15. We moeten vandaag zo'n 5 uurtjes rijden.
Onderweg stoppen we niet veel. Als we dan stoppen is het voor Steve, die alvast aan het inkopen is voor zijn familie thuis. Bananen en andere groenten worden meegenomen.
We proberen onderweg nog te stoppen, zodat mensen kunnen pinnen. Echter de ambtenaren hebben net gevangen en er staan nu iedere keer zo'n 100 man voor de pinautomaat.

Rond een uur of één stoppen we bij een restaurant. Hier hebben we een buffet als lunch. Het eten is weer heerlijk en er is van alles. Voor het eerst geitenvlees gegeten.

Halverwege de middag komen we bij onze kampsite bij Lake Mburo. De eerste dieren hebben we alweer gespot. De kampsite is erg eenvoudig en een douche is er niet (die blijkt er later wel te zijn, maar niet veel soeps).

Aan het eind van de middag hebben we een gamedrive. We zien hier impala's, zebra's en die zijn nergens anders in Oeganda te zien. Verder zien we hier een topi's, waterbokken en ook wat vogels.

We eten weer om 20:00 uur.