Zaterdag 06 oktober/ Dag 21 Lake Mburo – Kampala - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Zaterdag 06 oktober/ Dag 21 Lake Mburo – Kampala - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Zaterdag 06 oktober/ Dag 21 Lake Mburo – Kampala

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Doordat we vanmorgen een wandelsafari doen staan we weer eens op tijd op. Om 5:30 gaat de wekker, maar we zijn dan eigenlijk al wakker. We zijn niet de enige op de kampsite en de andere groep vertrekt ook vroeg en zij zijn al bezig met het afbreken van de tentjes.

Wij gaan er ook maar uit, maar de tenten afbreken doen we pas als we terug komen van de wandelsafari. De meeste van ons willen nog wel een klein ontbijtje voordat we gaan wandelen. Dit wordt dus toast met (opgloeiende/ chemische) jam.

We rijden naar het huisje van de rangers en daar stappen 2 rangers in de bus en we rijden een klein stukje verder alvorens met de wandeling te beginnen.
We zien evengoed een hoop dieren. Impala's, zwijnen, topi's met jongen, zebra's en opnieuw een aantal vogels. Helaas zien we de eland niet. Die komt hier als enige dier in Oeganda voor.

Als we terug zijn nuttigen we eerst ons ontbijt en een aantal is al bezig met het afbreken van de tentjes. De rugzakken worden gelijk in de busjes geladen.

We denken eindelijk een goede weg te hebben richting Kampala, maar komen bedrogen uit. Het eerste stuk was zo ie zo onverhard, maar als we aankomen bij de geasfalteerde weg blijkt dat er wegwerkzaamheden zijn. Niet zoals bij ons een deel, nee, bijna de hele weg. Het is dus weer veel stof happen. We komen daardoor ook later aan voor onze lunch. Sommige moesten onderweg nog een keer pinnen.
Als we aankomen bestellen we lunch, die anderhalf uur later arriveert. In de tussentijd zijn wij al naar de souvenirs winkeltjes geweest.
Hierna rijden we nog door naar wat trommelaars, maar we zijn niet echt enthousiast en vertrekken dan al weer snel.

We rijden door het drukke Kampala naar ons hotel, Cassia lodge. Het is een prachtig hotel en iedereen is blij als hij op zijn kamer is en kan genieten van een heerlijk schone douche en toilet. Dit is toch echt wel luxe na hetgeen we allemaal hebben gehad.
Een goede afsluiting van de reis.

Het eten was uitstekend verzorgt. De ober wist precies wat iedereen had besteld qua eten en drinken. Dat hadden we nog niet meegemaakt hier in Oeganda.