Zaterdag 29 september/ Dag 14 Queen Elisabeth - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 september/ Dag 14 Queen Elisabeth - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 september/ Dag 14 Queen Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

We staan voor de verandering wat eerder op om 5:30. We ontbijten om 6:00 uur en gaan daarna op safari/ game drive.

Als we aankomen bij het park roepen we met z'n alle Robert, Robert. Dat was onze gids van gisteren die ons wel bevallen is. Robert gaat inderdaad met ons mee. We geven aan dat we het nu wel mooi zouden vinden om een mannetjes leeuw te zien. Katrien is vandaag jarig dus dat is wel een mooi cadeau. We spotten eerst wat vogels en zien wat wild.
Niet veel later zien we een luipaard. Geweldig. Nog nooit zoiets gezien. Hij loopt rustig voorbij, ondertussen houdt hij het wild in de gaten. We kunnen mooie foto's maken. Wat een fantastische ervaring. Iedereen is er vol van. Helaas heeft één busje de luipaard niet gezien.

We zijn rond 9:45 uur weer terug op de campsite. We kunnen weer even relaxen en onze foto's bekijken. Een aantal mensen hebben hun ipad mee en zetten de foto's erop, net zoals ik dat doe. Het is reuze handig.

Om 12:30 gaan we lunchen. Dat is opnieuw toast of tosti daar lijkt het veel op, met kaas/ tomaat of tonijn. Dat was gisteren iedereen wel bevallen.

We vertrekken om 13:15 uur zodat we eerst rustig door het queen elisabeth park kunnen rijden om nog meer wild te spotten. Het liefst opnieuw een luipaard omdat sommige die nog niet gezien hebben. We gingen dit keer naar het westelijk deel, vanochtend zaten we in het oostelijk deel. We zagen vooral veel olifanten, wat geweldig was. Schitterende beesten. We moesten zelfs een keer stoppen omdat ze de weg overstaken.
Om 15:00 gingen we met de boottrip. We zagen weer ontzettend veel. Veel vogels, maar ook veel buffels die in het water lagen samen met de nijlpaarden. Olifanten waren tevens aan het drinken een mooi gezicht om te zien. De boottocht duurde 2,5 uur. Alles bij elkaar was het weer opnieuw een geweldige dag.

Tussen 18:00 en 17:00 krijgen we nog een goede regenbui met onweer. Alles was gelijk een modder poel. Gelukkig zaten we net onder een prieeltje zodat we droog zaten. Het tentje was nog lekker droog van binnen.

Eten was weer prima. Dit keer hadden we tilapia (vis) met bloemkool, wat worteltjes en aardappelen.