Vr 28 sept/ Dg 13 Kibale Forest - Queen Elisabeth - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Vr 28 sept/ Dg 13 Kibale Forest - Queen Elisabeth - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Vr 28 sept/ Dg 13 Kibale Forest - Queen Elisabeth

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

We staan weer vroeg op. Het had kunnen zijn dat er vanmorgen nog een groep naar de chimpansees zou gaan, maar iedereen is al geweest. Dat geeft ons een kleine voorsprong qua tijd. We vertrekken op tijd richting Queen Elisabeth, waar we dan vanmiddag nog een safari doen.

We rijden een mooie route en kunnen de thee plantages prachtig zien. Het is mooi weer in tegenstelling toen we aankwamen. De weg is nu wel her en der wat minder vanwege de regen die gevallen is in de afgelopen dagen. We zien hier tevens veel bananen plantages en mensen die zoveel mogelijk bananen op hun fiets proberen te vervoeren.

Tegen de middag komen we aan in Queen Elisabeth. We genieten van een heerlijke lunch. Dan hebben we even tijd voor ons zelf. Eerst even rustig gerelaxt en daarna met een aantal reisgenoten even rond gelopen om te proberen wat vogels te spotten. Dat is aardig gelukt, zelfs nog een hagedis gezien.

Om half vier gingen we dan op safari. We hadden gehoord dat er al wat leeuwen waren gespot, dus die wilde we wel zien. Dat gebeurde vrij snel. Althans we zagen wat oortjes, maar we waren al helemaal blij. Onze ranger Robert gaf echter aan dat we beter konden wachten omdat ze na 17:00 uur wat actiever worden. We zijn dus verder het park door gereden en hebben genoeg ander wild gezien. Zelfs nog een mangoest, die er gelijk weer vandoor gingen.
Na 17:00 zijn we terug richting de leeuwen gegaan. We werden op onze wenken bediend. We zagen er 3 waarvan 2 wat actiever. Ze waren nog wel vrij jong, maar prachtig om te zien.

Het werd al schemer toen we terug gingen. Het begon toen weer wat te spetteren, maar een echte bui hebben we gelukkig niet gehad.

Op onze vaste tijdstip gingen we eten.