Donderdag 27 september/ Dag 12 Kibale Forest - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Donderdag 27 september/ Dag 12 Kibale Forest - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 september/ Dag 12 Kibale Forest

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Na een aardige nacht ging om 6:30 de wekker weer. Om 7:00 stond ons heerlijke ontbijt er. Weer heerlijk fruit kunnen eten met wat toast.

Om 7:30 uur vertrokken we dan naar de chimpansees. We mochten ons eerst registreren, waarna we een briefing kregen. Hier werden toch wel de gebruikelijke dingen verteld. Zoals geen afval achterlaten en niet flitsen bij de chimpansees. Verder je broekspijpen in je sokken stoppen i.v.m. de mieren die erg vervelend kunnen bijten.

We hoefden niet ver te lopen, met een kwartier hadden we ze gevonden. Houdt in, onze gids had ze gespot. Ze zaten hoog in de boom, zo'n 15 stuks. Zowel baby's als de grotere jongens en meiden. Officieel mag je een uur blijven, maar we zijn er wel langer gebleven. De gids vertelde over het “leven” van de chimpansees.
Nadat we weer verder gingen hebben we niet veel meer gezien, maar wel gehoord. Het was een geweldige ervaring.

Om 12:00 uur gingen we lunchen en om 13:30 gingen we de moeras wandeling doen. We hadden van de andere groep al goede verhalen gehoord en al wat mooie foto's gezien.
In de eerste 100 meter van onze wandeling zagen we al 4 verschillende vogels. De rest van de wandeling hebben we wel wat vogels gezien, maar niet zoveel als de ochtend ploeg. Wel weer 4 verschillende apensoorten gezien. Al met al evengoed een mooie wandeling.

Uiteraard gaan we weer om 20:00 uur eten.