Woensdag 26 sept/ Dag 11 Hoima - Kibale Forest - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Woensdag 26 sept/ Dag 11 Hoima - Kibale Forest - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Woensdag 26 sept/ Dag 11 Hoima - Kibale Forest

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Vandaag voor de verandering een ontbijt buffet. Alles was netjes verzorgd. Iedereen was weer op tijd en we vertrokken dan ook op tijd.

Het is zo'n 6 uurtjes rijden naar Kibale Forest. We stoppen niet veel en fotograferen vanuit de auto het dagelijkse leven van Oeganda. We houden nog wel een “koffie” stop bij het Hillton (met dubbel ll) hotel, een nepper zullen we dus maar zeggen :-) Het toilet is niet meer dan een gat in de grond in een donker hok waar geen licht is. We blijven niet lang hier. Wel hebben we bekijks van de kinderen van de school die hier tegenover staat. Mazungu (blanken) blijven interessant. Alle kinderen staan in een lange rij langs de kant. De mannen van onze groep besluiten gezamenlijk schreeuwend erop af te lopen, wat tot veel hilariteit leid bij de kinderen en iedereen ligt in een deuk van het lachen.

We gaan weer verder met rijden en in de bus met fotograferen van de mensen op straat. Rond een uur of één stoppen we bij een mooi uitziend restaurant voor de lunch. Het heet hier geen Hillton, maar alles ziet er een stuk netter uit. De lunch is opnieuw een buffet, warm want iedereen eet hier tussen de middag warm net als 's avonds. Er is van alles te verkrijgen en we eten dan ook heerlijk.
Aan het eind van de lunch begint het te regenen. Op zich niet zo heel erg, dan zijn de wegen ook niet zo stoffig. Helaas voor ons blijft het de hele middag door regenen.

Halverwege de middag komen we aan bij Chimps Nest, de sfeervolle hutjes waar we verblijven. Het is een smal weggetje waar we over rijden, wat her en der bijna wordt overwoekerd door het hoge gras en dan bedoel ik dat van bijna 2 meter.
Maar het ziet er prachtig uit, jammer dat het regent. We krijgen eerst een korte briefing van iemand van Chimps Nest, waar alles te vinden is. Verder mogen we niet 's avonds ons hutje uit en worden we na het diner naar ons hutje geëscorteerd, dit i.v.m. de wilde dieren die hier rond lopen. Ondanks dat het een National Park is, is het niet afgebakend. Alle dieren kunnen dus rond lopen waar ze willen.

Er is tevens bekent gemaakt welke zes mensen morgenochtend de chimpansees mogen bezoeken. Ben heel blij dat ik bij de ochtend groep zit. Zie er nu al reuze naar uit.

Vanavond eten we weer om 20:00 uur. Dat is bijna vaste prik geworden.