Di 25 sept/ Dag 10 Murchison Falls NP – Hoima - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Di 25 sept/ Dag 10 Murchison Falls NP – Hoima - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Di 25 sept/ Dag 10 Murchison Falls NP – Hoima

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Gisteravond nadat we onze tandjes hadden gepoetst liepen we terug naar ons hutje. Echter liepen we bijna tegen Henriëtte, het nijlpaard, op. We zijn maar netjes met een boog om haar heen gelopen. Ze liep heerlijk te grazen tussen de tenten en hutjes.

We konden uitslapen vandaag, ontbijt was pas om 8:00 uur. Heb in ieder geval beter geslapen dan de voorgaande nachten.
We gaan naar Hoima vandaag en dat is niet heel ver rijden ongeveer 3 uurtjes. Onderweg stoppen we een keer omdat we zwart/witte colobus apen zien.

Eenmaal aangekomen in Hoima zien we dat we een mooi resort/ hotel hebben, met zwembad. We zitten in Kontiki hotel. Er is een prachtige tuin, waar ik een groot deel van de middag heb ingezeten. Kijkend naar de vogeltjes die hier allemaal zijn. Heb er ook weer een hoop kunnen fotograferen.
De kamers zijn overigens niet erg bijzonder.

We hebben trouwens hier ook de lunch genuttigd, waarna we gelijk het avond eten konden bestellen.

Trouwens we worden aardig stoffig en rood hier van de wegen. Zie er niet uit. Vaak komt er uit de douche ook bruin water. Veel schoner worden we dus niet. We beleven Afrika echt :-)

Tevens al vele malen geprikt door de muggen, maar dat was aardig ingecalculeerd.