Maandag 24 september/ Dag 09 Murchison Falls NP - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Maandag 24 september/ Dag 09 Murchison Falls NP - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Maandag 24 september/ Dag 09 Murchison Falls NP

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Opnieuw niet zo heel lekker geslapen al ging het beter dan afgelopen nacht. In ons kamertje is het behoorlijk benauwd.
Gisteravond vloog er nog een nachtvlinder bij ons naar binnen, die we de volgende ochtend dood terug vonden. We hadden nog wel een foto ervan gemaakt, omdat hij zo mooi was.

We stonden net als gisteren om 5:30 uur op, want we gingen opnieuw op safari. Al gingen we dit keer meer richting de delta. Opnieuw weer veel 'Ugandan Kob' gezien, hartenbeesten, jackson antilope enz. We kwamen bij hetzelfde meer uit als gisteren, toen er werd aangegeven dat men een shoebill stork had gezien. Deze is bijzonder zeldzaam, er zijn er maar 7 in dit park en nog letterlijk een paar anderen in Oeganda. Wij er dus snel op af. We hebben 'm gezien. Een echte prehistorische vogel. Helaas vloog hij weg voordat ik een foto kon nemen. Gelukkig vloog hij niet al te ver zodat ik 'm alsnog op de foto kon zetten. Dat is toch wel een hoogte punt. Geen leeuwen of luipaard, maar een shoebill stork maakte alles goed.

Om 11:00 uur zaten we weer op de pond terug. Terug bij Red Chilli uiteraard eerst lunch besteld die we om 12:00 uur moesten nuttigen.

Vanmiddag gingen we opnieuw met een boottocht mee om langs de nijl verschillende dieren te spotten, waarbij we hoopten opnieuw de shoebill te zien. This is the place om het dier te spotten. Helaas hadden we nu minder geluk. Wel verschrikkelijk veel nijlpaarden gezien. Het barst ervan. In Oeganda zit dan ook de grootste populatie van nijlpaarden. Verder weer heel veel vogels gezien.

Bij terugkomst weer eten besteld voor vanavond. We eten weer om 20:30. Voor mij dit keer vegetarisch goulash met rijst. Ben benieuwd.