Zat 22 sept/ Dag 07 Sipi Falls - Murchison Falls - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Zat 22 sept/ Dag 07 Sipi Falls - Murchison Falls - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Zat 22 sept/ Dag 07 Sipi Falls - Murchison Falls

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

We zijn vandaag weer vroeg uit de veren. Het zal een lange reisdag worden, de langste van de hele reis, maar dat is/was ingepland.

Het is de bedoeling dat we de boot van 16:00 uur halen.

De eerste stop is bij een lokaal marktje. Het is zaterdag en dan is er markt in Oeganda. De tweede stop is er een om te pinnen, met een max van 250000 shilling, wat neerkomt op zo'n 80 euro. Meer krijg je niet uit de automaat per 24 uur. Voor ons niet echt handig. Verder kun je niet bij alle banken pinnen.
Rond 13:00 stoppen we in een groter dorp, om wat te drinken en koekjes in te slaan als lunch. Maarten regelt verder nog wat fruit. Ananas en bananen. De ananas is heerlijk sappig.

We stoppen nog 1x voor een plas pauze, althans ons busje, de rest rijdt door. Met één busje gaat het wat minder goed, die raakt constant bijna overhit. Dit is juist het busje wat al een keer is omgeruild omdat de vorige ook al niet helemaal lekker was. Maar nu heeft dit busje het toch ook bijna begeven. Morgen krijgen we opnieuw een nieuw busje en ook een nieuwe chauffeur. We gaan afscheid nemen van Caleb.

De boot van 16:00 zit er dus niet in en ook de boot van 17:00 blijkt teveel gevraagd. Het laatste stukje door Murchison Falls rijden we wat rustiger waardoor we onze eerste olifant en ander wild life kunnen spotten. Echt geweldig.
Nadat, om 18:00 uur, we met het pondje over zijn is het nog 5 min naar het resort, Red Chilli, waar we in kleine huisjes verblijven. We hebben geen douche en toilet, die zijn gemeenschappelijk. Wel hebben we licht op de kamer, dat is wel fijn.

Onder het eten maakten we al kennis met Henriëtte het nijlpaard, wat hier op het resort los loopt. Net als de wildzwijnen. We moeten daar een beetje voor oppassen, het blijven wilde dieren. Maarten legt uit dat we vannacht dan ook niet naar buiten mogen. Als we willen plassen moeten we dat in een fles op onze kamer doen.

We gaan op tijd naar bed 22:15, morgen gaat om 5:30 de wekker. We gaan dan onze eerste game drive doen.....