Vrijdag 21 september/ Dag 06 Sipi Falls - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 september/ Dag 06 Sipi Falls - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 september/ Dag 06 Sipi Falls

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2012 | Nederland, Beverwijk

Aardig geslapen, maar de wekker ging alweer om 06:15. Na de ochtend rituelen, genoten van een heerlijk ontbijt met vers fruit en wat toast. Vooral de ananas is hier heerlijk.

Een kwartiertje later dan gepland begonnen aan de wandeling. Deze zou ons langs verschillende watervallen leiden. Het eerste stuk was behoorlijk blubberig. We hadden allemaal een stok meegekregen voor wat meer houvast. Vond het zelf een onding, maar heb hem toch af en toe gebruikt. Nadat het eerste stuk aardig omhoog ging werd het daarna wat vlakker. We liepen door een prachtig natuurgebied. We gingen eerst naar de onderzijde van de waterval waar het leek alsof het regende. Het water verstuift behoorlijk. Het was aardig glad onder bij de waterval. De wandeling was een soort warm draai sessie voor de gorilla trekking, die nog wel zwaarder is.
Onderweg nog een paar kameleons gezien, erg leuk.

Aan het eind van de wandeling hebben we nog een glaasje cola gedronken, samen met een stukje bananencake. Daarna gingen we naar het huis van de gids, waar we de lunch zouden nuttigen. Uiteraard traditioneel. Hield in opnieuw matoke die nog lekkerder smaakte dan gisteren, wilde spinazie, een goedje van pompoenbladeren wat leek op spinazie a la crème (heerlijk), zwarte bonen en avocado, die konden me beide niet bekoren.

Na de lunch konden we bekijken hoe de koffie werd gemaakt en kon dit zelf dan ook gelijk doen, waarna je zelf het resultaat mocht opdrinken. Gezien ik geen koffie liefhebber ben heb ik dit stuk overgeslagen en ben samen met Magnus en Marly terug gelopen naar ons resort.
Even gevraagd of het elektra/ generator al gestart kon worden, om een fijne warme douche te kunnen nemen. Door de wandeling wat ik aardig rood/bruin geworden van de modder.

Ik kreeg een hele hete douche, een beetje te, maar was er erg blij mee. De rest van de middag heerlijk rustig aangedaan en o.a. het dagboek bijgewerkt en de foto's op de pc gezet.