IJsland - Woensdag 17 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu IJsland - Woensdag 17 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

IJsland - Woensdag 17 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 September 2014 | Nederland, Beverwijk

Woensdag 17 september

Na een heerlijk ontbijt, vertrokken we naar het IJsbergen meer. Ruim een uur rijden. Uiteraard reden we daar niet direct heen, maar maakten we een stop bij Skaftafell om foto's te maken van het prachtige uitzicht, het was alleen een beetje mistig, van 2 gletsjers.
Na deze korte stop gingen we door naar het IJsbergenmeer. Dat was echt geweldig om te zien. Heel wat ijsschotten dreven er in het meer. Sommige met zwarte strepen van de as die naar beneden was gevallen. Er waren diverse ijsschotten omgedraaid waardoor je verticale strepen kreeg. Van andere waren weer brokken afgebroken waardoor ze helder blauw waren. Het contrast was erg mooi.

Er was een mogelijkheid om met een boot over het meer te varen, maar die heb ik overgeslagen. Vanaf de kant was meer dan genoeg te zien. De “lunch” hebben we tevens hier genuttigd.

Om 13:00 uur vertrokken we hier en gingen naar Skaftafell, waar het mogelijk was om diverse wandelingen te maken. Dat hebben de meeste dan ook gedaan. Zelf ben ik redelijk in de buurt gebleven en heb daardoor weer mooie foto's kunnen maken.

We vertrokken wel iets later dan gepland waardoor we 18:45 uur terug waren in ons hotel.

Om 19:30 hadden we weer een heerlijk diner. Aangezien dit de laatste avond was moesten we gelijk afrekenen, wat niet geheel zonder slag of stoot ging. Maar we zijn eruit gekomen....

En toen was het weer bedtijd.....