IJsland - Zaterdag 20 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu IJsland - Zaterdag 20 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

IJsland - Zaterdag 20 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 September 2014 | Nederland, Beverwijk

Zaterdag 20 september

We konden vandaag heerlijk uitslapen, geen excursies vandaag. Uiteraard ben je dan vroeg wakker… We zaten dus evengoed op tijd in de ontbijtzaal. We waren niet de enige. De groep die op walvissafari ging was natuurlijk al weg, maar een aantal andere van de groep kwamen we hier tegen.

Tegen het eind van de ochtend samen met Sita (kamergenote) en Betty de hoofdstraat afgelopen richting de haven. Hier kwam de groep terug die net de walvissafari hadden gedaan.

We zijn met z’n allen wat gaan eten, hield in de lekkerste hotdog van Reykjavik. Alles erop en eraan, heerlijk.
Hierna zijn we langzaam richting het hotel gelopen, om niet veel later een rondje door de stad te maken. Zo konden we Reykjavik verkennen. Eerst richting Höfði, het voormalige Franse consulaat, waar Gorbatsjov en Reagan de koude oorlog beëindigden. Langs het water verder gelopen naar Harpa, de concertzaal en congrescentrum van Reykjavik. Een opvallend en mooi gebouw, met ’s avonds prachtige verlichting. De stad door gestoken op zoek naar het restaurant waar we vanavond gaan eten, en gevonden. Dat gaat vanavond goed komen.
We waren nu in de buurt van de historische stadskern en het parlements gebouw (IJsland: Alþingishúsið). Bij een Engelse pub zijn we naar binnen gedoken, eigenlijk meer een sportsbar, en hier hebben we even wat gedronken. Toen deze op was zijn we richting de kerk (Hallgrímskirkja) gelopen, welke de hele week ons richtpunt was als we terug naar het Hotel moesten. Vanuit de toren hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Ondertussen was het alweer eind van de middag/ begin van de avond. Weer terug gelopen naar het hotel even opfrissen en weer verzamelen in de lobby van het hotel, waar we met z’n allen richting het restaurant liepen waar we ons laatste avondmaal genoten.

Heerlijk gegeten bij Geysir, met een mooie speech van Jacco voor Simone (reisleidster). Met een groepje zijn we nog langs het water gelopen en terug naar het hotel.