IJsland - Maandag 15 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu IJsland - Maandag 15 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

IJsland - Maandag 15 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 September 2014 | Nederland, Beverwijk

Maandag 15 september

We zijn redelijk rustig begonnen. 6:45 ging de wekker, half uurtje later zaten we aan het ontbijt. Dat is hier goed geregeld in het Foss Hotel. Er is vanalles te krijgen.

Om 8:15 vertrekken we met de bus. Als eerste gingen we naar een uitkijkpunt bij Upplysingar waar we een mooi uitzicht hadden. We bleven niet lang. We gingen door naar Pingvellir. Simone vertelde een stukje over de geschiedenis van Pingvellir, waarna we een wandeling maakte en Simone ons aan de andere kant oppikte met de bus.

Het was tijd voor een koffie pauze, waarbij Betty de gekregen chocolade cake verdeelde, vanwege haar verjaardag. Uiteraard hoorde hier het lang zal ze leven bij.
Volgende halte van de gouden driehoek was Gullfoss. Een prachtige waterval. Hier gelijk een broodje gegeten als lunch.

Als laatste gingen we naar Geysir een warmebronnen gebied. Hier een tijd bij de Strokkur gestaan die iedere paar minuten even water spuit. Geweldig om te zien. Mooie foto's kunnen maken.

Ondertussen was het al halverwege de middag en moesten we terug naar Reykjavik. Onderweg nog gestopt bij een “kleine” waterval, waarnaast een zalmentrap. Daarna gingen we terug naar het hotel.

Hier had Simone nog wat hint en tips voor de eventuele excursies morgen en later in de week.

S'avonds nog met Sita heerlijk gegeten een een oosterse tent.