IJsland - Donderdag 18 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu IJsland - Donderdag 18 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

IJsland - Donderdag 18 september 2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 September 2014 | Nederland, Beverwijk

Donderdag 18 september

We konden uitslapen, er was gepland om 8:45 te vertrekken. Hierdoor kon iedereen van het heerlijke ontbijt genieten. Er was echt van alles, inclusief haring. Jammer om hotel Laki te verlaten het was een lekker hotel. Helaas het noorderlicht niet gezien.

Vandaag reden we terug naar Reykjavik met diverse stops onderweg. De eerste stop die we maakte was bij fjadrargljúfur, een kloof waarbij we boven langs liepen. Het was een kleine wandeling.
Vervolgens reden we door nabij Vik, Dyrhólaey. Dit is een national park, sinds 1978, i.v.m. de vele vogels die hier broeden. Natuurlijk niet in deze tijd....moet dus nog een keer terug :-)
Zeker omdat het nogal regenachtig weer was, al hoort dat bij IJsland. Het is alleen wat lastiger fotograferen.

We reden weer verder en maakten een stop om de een film te bekijken van de uitbarsting van de eyjafjallajökull. Een boer was bezig met een documentaire over de geschiedenis van zijn familie op het moment dat de Eyjafjallajökull. De film duurde 20 min en gaf een aardige impressie over de uitbarsting. Uiteraard ontbrak het souvenierswinkeltje niet.

Een stop bij een paarde weide mocht natuurlijk niet ontbreken. Sommige waren erg nieuwsgierig. Ze hebben trouwens erg mooie manen. Leuk, ijslandse paarden.

Een waterval hadden we nog niet bezocht vandaag. Het was de beurt aan Seljalndfoss. Een waterval waarachter je langs kon lopen. Uiteraard werd je wel nat, maar het regende toch al de hele dag..
Het water is smeltwater van de gletsjer Eyjafjallajökull. Erik was zo stoer om hier het water in te gaan, wat natuurlijk behoorlijk koud was.

Het was nog ongeveer 1,5 uur naar Reykjavik, waar we aan het begin van de avond aankwamen. We zaten weer in het Foss hotel, om de hoek van de hoofdstraat.

S'avonds met z'n alle weer bij Caruso gegeten, een populaire tent. Het eten was dan ook goed.