IJsland - Zondag 14 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu IJsland - Zondag 14 september 2014 - Reisverslag uit Beverwijk, Nederland van Renate - WaarBenJij.nu

IJsland - Zondag 14 september 2014

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 September 2014 | Nederland, Beverwijk

Zondag 14 september

Dag 01 Adam - Reykjavik

Om 10:15 ging de bel. Fam Hubers kwamen me ophalen om me naar schiphol te brengen. Ik was in ieder geval op tijd op schiphol. Inchecken, in hal 3, kon gewoon bij de balie net als de bagage, dat hebben we wel eens anders meegemaakt.
De douane door moest weer in hal 2. De boardingcard moest gescand worden en dan kon je het poortje door. Hier was gelijk de controle en niet bij de gate. Hield in... snel een flesje leeg drinken, jammer. Alsnog een duur flesje drinken gekocht, want ik had genoeg tijd. De tijd ging echter snel voorbij.
Normaal gesproken kom ik meestal wel iemand tegen bij de gate maar dit keer niet.

Na een rustige vlucht landde we even na drieën plaatselijke tijd. Hier in IJsland is het 2 uur vroeger dan in Nederland. We hadden redelijk vlot de bagage en hier kwam ik de eerste reisgenoten tegen.
Buiten stond onze reisleidster Simone met het bordje van Sawadee. De groep was redelijk snel bij elkaar.

Eenmaal compleet gingen we naar de bus waarmee we deze week rijden. Achter het busje zat een klein aanhanger, maar die hadden we niet nodig. Alle bagage kon achter in de bus waardoor we mobieler waren dan met een aanhangertje.
We zijn trouwens aangekomen met IJslands weer. Het waaide hard en regende. Na ongeveer drie kwartier waren we bij ons Hotel Foss, waar we de komende 2 nachten verblijven.

S'avonds zijn we met het grootste gedeelte van de groep wat gaan eten. Waarna we terug zijn gegaan naar ons hotel. Dat was dan dag 1.